Kontakta Brukarföreningen



SEMESTER!

Hasse och jag tar semester mellan 19 Juli och 15 Augusti. Under den tiden är det osäkert om någon svarar på nedanstående nummer.

Ha en skön sommar!

0766 459 880

orebro@brukarforeningen.se

Vi hjälper dig med kontakter med soc, sjukvård och andra myndigheter.
Vi svarar på frågor till brukare och anhöriga, myndigheter och allmänheten.

* * * * *
Beroendecentrums Jourtelefon
Mån-Fre 8.00-16.00
019 602 05 30
* * * * *

23 februari 2009

Vi är inte överens

Måndag förmiddag på kliniken. Vi har börjat etablera rutin där så det funkar bra. Hasse skulle iväg på ett socmöte, och jag hade ett möte med ytterliggare en arbetsgrupp för ett kommande seminarium i höst, denna gång tema Brukarsamverkan. Jag behövde inte flytta mig så långt eftersom vi skulle träffas hos Linda på avdelningen. Några intressanta förslag kom upp och i slutändan var vi inte överens om nånting. Haha. Ibland är det är lite humoristiskt - fast fan så tröttsamt - när människor bestämmer hur de vill ha saker o ting på förhand, och sen ska försvara sin vision utan att lyssna på andra idéer. I ärlighetens namn har jag nog också lätt att göra så, fast jag TROR i alla fall att jag har lätt att jämka emellanåt.

Sen tycker jag också att det är jävligt tröttande med människor som har bestämt sig för att saker inte går. "Nämen, det går ju inte. Det fattar du väl själv!" Nä, ofta fattar jag inte det.

OK, vi är inte överens. Deal with it.

* * *

Gick upp till Socialstyrelsens tillsynsmyndighet, fast de hade långlunch och ingen var där kl. 11.40.
Får nog skicka in fullmakt och komplettering till anmälan, så att det kommer fram.

* * *
På mediafronten har Tobbe Fjellström öppnat käften och ljuger så ialla fall min klocka stannade för ett kort ögonblick. Min kommentar naturligtvis borttagen, men här på bloggen är censur det värsta vi vet, efter inkvisitoriska sekt-ledare vill säga.

Det känns tryggt att åtminstone Landstingets verksamhet är evidensbaserad.
Tack och lov har "addiktologiska principer" ingen större genomslagskraft annat än i brännvinsmarinerade hjärnor. Det som kännetecknar "utbildningar" som bygger på (en mans) trosuppfattning är att de lovar allt och förpliktigar till inget.
Om man som Tobbe dessutom kan vrida sanningen så att svart blir vitt, vitt blir svart, och inget finns där emellan så har man snart ett följe troende som är beredda att gå i graven för sin sanning. Och dra en hel hög oskyldiga med sig.
Ex. på Tobbe's omvända värld:
"Legala drogers korståg"=evidensbaserad vetenskap vs. FUN's gudstro
"Såga alternativ behandling"=ingen utom Tobbe sysslar m. sågning
"Bra för läkemedelsföretag o de som inte kan sluta"="vi slopar all medicin för dom som inte kan bli friska utan den".
"pseudoforskning"=jotack, vi har sett ex. på de "resultat" BUD har.
Tyvärr Tobbe, hur mycket jag än vill bemöta dig på ett seriöst sätt gör du det omöjligt.
Tidigare relaterade: Il professore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar