Kontakta Brukarföreningen



SEMESTER!

Hasse och jag tar semester mellan 19 Juli och 15 Augusti. Under den tiden är det osäkert om någon svarar på nedanstående nummer.

Ha en skön sommar!

0766 459 880

orebro@brukarforeningen.se

Vi hjälper dig med kontakter med soc, sjukvård och andra myndigheter.
Vi svarar på frågor till brukare och anhöriga, myndigheter och allmänheten.

* * * * *
Beroendecentrums Jourtelefon
Mån-Fre 8.00-16.00
019 602 05 30
* * * * *

06 februari 2009

Brukarråd ??

En annan grej vi höll på med förra året (och fortfarande håller på med) var att gå på Beroendecentrums ”Brukarråd”. Det är väl egentligen inte ett riktig Brukarråd, eftersom det bara är Hasse och jag som är BRUKARE, trots att vi har en sammanlagt tid utan knark på ca 2480 år. Fast jag vet inte, alla som är där kanske smygsuper mellan fikamötena?

Så där på ”Brukarrådet” berättar Tommy Strandberg, som är sheriffen i Tombstone (verksamhetschef på Beroendecentrum, USÖ) om alla bra och dåliga grejer som händer runtikring hans stad, men HALLÅ! Var är brukarna? Asså, jag undrar vad FMN gör på ett brukarråd för knarkare? Dom skulle ju vara på nåt brukarråd för missförstådda föräldrar med dåligt samvete och projicering som huvudsaklig försvarsmekanism. Inget ont om FMN, typ. Men asså, HALLÅ! På vilket sätt är det tänkt att de ska bevaka bruakrnas rättigheter? De skulle ju helst vilja tjära och fjädra oss och driva ut oss från Tombstone med knölpåkar. Tror jag i alla fall. Jag får såna blickar. Tror jag ialla fall. Eller jag kanske bara är paranoid. Undrar om det finns nåt brukarråd för paranoida sprutbytesförespråkare?

Aja, inget ont om ”Brukarrådet”, typ. Men, asså HALLÅå vi behöver ju ett brukarråd där det finns BRUKARE! Tänkte Hasse o jag. Så nu ska vi ha det. Så om du är inskriven i opiatprogramet i Örebro, eller är under utredning, eller skulle kanske eventuellt kunna tänka dig att vara det så ska du gå på Brukarrådet! Jag vet inte när det blir, typ i början på mars. Först ska vi vara på kliniken ett par dar i veckan för att möta upp folket som går där, så att alla ser att det finns en BrukarFörening i Örebro, som är redo att försvara deras rätt till bästa möjliga vård och bemötande, baserad på Evidens, Erfarenhet och Etik, sen så får vi se. Det hela är tänkt att mynna ut i ett KVALITETSRÅD där vi hoppas att all personal från klinken kan göra sig mottagliga för vad deras BRUKARE tycker om verksamheten. Bra tanke va? Enkelt o rakt, eller hur? Hoppas det blir så i praktiken.


Stay tuned, we'll be right back after these messages.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar