Kontakta Brukarföreningen



SEMESTER!

Hasse och jag tar semester mellan 19 Juli och 15 Augusti. Under den tiden är det osäkert om någon svarar på nedanstående nummer.

Ha en skön sommar!

0766 459 880

orebro@brukarforeningen.se

Vi hjälper dig med kontakter med soc, sjukvård och andra myndigheter.
Vi svarar på frågor till brukare och anhöriga, myndigheter och allmänheten.

* * * * *
Beroendecentrums Jourtelefon
Mån-Fre 8.00-16.00
019 602 05 30
* * * * *

29 mars 2009

Nya vänner

Så här på helgen försöker jag vara lite social och har haft äran och glädjen att upptäcka två nya bloggare.

Först hittade jag en, vad jag tror tjej - Penny Dreadful - som precis har börjat blogga:

Jag öppnar hjärtat nu.

För 8 år sedan fastnade jag i heroinets klor.
Hur och varför började jag med detta? Det fortsätter jag att skriva
lite senare, just nu måste jag försöka äta lite.
Jag önskar Penny all kraft hon behöver och hoppas att hon uppdaterar sin blogg ofta så att vi kan ta del av hennes resa.

Den andra killen hittade oss - HeroinHead - är en kille från London, England som har en fantastisk blogg och skriver från Frankrike och jag rekommenderar er att kolla in hans sida. Mycket aktivitet där och jag hoppas vi kommer att ha ett sjysst utbyte framöver.

I was born with heroin in my veins. 7 years after my birth, my father was brutally butchered by the infamous mass-murderer Dennis Nilson. My mother had a breakdown and turned to alcohol. I turned to solitude, vandalism, and violence. At the age of 13 the educational system gave up on me. At 15 I was taking LSD & speed, drinking and smoking dope. At 17 I tried subutex (a heroin substitute) – I felt like I had found God. At 25 I was a heroin & crack addict...


Ni hittar länkar till deras uppdaterade inlägg under Vi diggar sektionen i vänstermarginalen.
Junkies United

3 kommentarer:

  1. Zoran,

    Thank you for your comments & the link above. It always touches me when people give up their time for someone else.

    Of course we can guestblog... there's no problem there. You let me know whenever you'd like me to write something and I'll do the same.

    The translate tool... it's not bad actually. I guess the structure of the Swedish language must be quite similar to English. In some languages it is just not comprehensible. Thanks for that.

    Last thing... VERY IMPORTANT: I'm from London, England (my father was from Glasgow). ;)

    Take care and we'll speak again soon,

    Best Wishes, Shane.

    SvaraRadera
  2. Thanks for stopping by, Shane.
    Yea, I was surprised too at the relative accuracy of the translator.
    Sorry for the bp mistake. Fixed.
    Stay real.

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni la till min länk på eder sida, jag gör detsamma och hoppas att fler hittar er också. Och jag är av det kvinnliga könet ;)

    - Penny Dreadful -

    SvaraRadera