Kontakta Brukarföreningen



SEMESTER!

Hasse och jag tar semester mellan 19 Juli och 15 Augusti. Under den tiden är det osäkert om någon svarar på nedanstående nummer.

Ha en skön sommar!

0766 459 880

orebro@brukarforeningen.se

Vi hjälper dig med kontakter med soc, sjukvård och andra myndigheter.
Vi svarar på frågor till brukare och anhöriga, myndigheter och allmänheten.

* * * * *
Beroendecentrums Jourtelefon
Mån-Fre 8.00-16.00
019 602 05 30
* * * * *

29 april 2009

Hata knarkare

Ju mer vi har att göra på Brukarföreningen -och nu är det hur mycket som helst - desto mindre tid får jag att blogga. Vi har som sagt fullt upp med aktiviteter på alla nivåer: stödärenden, möten på kliniken, organisationsfrågor, politikermöten, planering av seminarier och uppstartandet av nya lokalföreningar. Jag är ledsen om det betyder att det inte blir lika mycket aktivitet här som tidigare, men hoppas att det kan komma igång så fort vi har mer folk som hjälper till med allt jobb. Jag kommer försöka uppdatera och informera så ofta jag hinner.

Så länge vill jag hänvisa till en intressant artikel av Oscar Levy på Nyheter24:

Sverige hatar sina knarkare


Björn Fries, den förra regeringens narkotikasamordnare, målar upp en tragisk bild av den nuvarande regeringens ovetenskapliga och framförallt ohumanistiska narkotikapolitik.

1 kommentar:

  1. Förstår att ni har mycket att göra. Ert jobb är mycket viktigt och betydelsefullt. Hoppas ni orkar fortsätta, då det är så många människor som behöver ert kunnande o engagemang.
    All heder åt er.
    Ses på årsmötet.
    Ha det riktigt gott o njut av sol o värme.
    / Mia

    SvaraRadera