Kontakta Brukarföreningen



SEMESTER!

Hasse och jag tar semester mellan 19 Juli och 15 Augusti. Under den tiden är det osäkert om någon svarar på nedanstående nummer.

Ha en skön sommar!

0766 459 880

orebro@brukarforeningen.se

Vi hjälper dig med kontakter med soc, sjukvård och andra myndigheter.
Vi svarar på frågor till brukare och anhöriga, myndigheter och allmänheten.

* * * * *
Beroendecentrums Jourtelefon
Mån-Fre 8.00-16.00
019 602 05 30
* * * * *

20 april 2009

Veckan som gått

Har varit ganska mycket förra veckan och inte hunnit uppdater om det här.

Höjdpunkterna var att vi var med på ett Brukarråd på Beroendecentrum, tillsammans med de andra frivilligorganisationerna. Den här gången var Rasmus Persson (C), den ansvarige politikern för social omsorg i Örebro kommun inbjuden. Han berättade lite om övergripande planer, och lyssnade på alla föreningars och deras medlemmars situation. Jag tycker att Brukarföreningen lyckades förmedla väl hur våra medlemmar och patienterna på opiatkliniken har det, och jag hoppas att det så småningom kan leda till utökade möjligheter för Brukarföreningen att samverka med kommunen.

Vanligtvis brukar jag publicera det föregående mötets minnesanteckningar i det här sammanhanget, men jag har inte fått några elektroniskt från förra mötet, så det får vänta.

På onsdagen sen var jag i Stockholm och vi hade ett möte med representanter för alla aktiva lokalföreningar runt om i landet. Det var jättebra att träffa alla engagerade människor som jobbar för att skapa bättre förutsättningar för vården och verkar för ett utökat patientinflytande. Gjorde också mycket spännande bekantskaper som verkar mycket lovande för framtiden.

I övrigt har det varit jättemycket jobb med Katrineholm och det som pågår där. Talat med ansvariga politiker och flera supportärenden. Ska troligtvis åka dit den här veckan och delta i ett möte.

Den här veckan ser vi fram emot två planeringsmöten för dels det stora opiatseminariet 12 maj i Wilandersalen, USÖ dels ett seminarium i höst för ungdomar. Vi ska ha ett brukarforum på kliniken, och jag har möten inbokade med några samarbetspartners, och jobbar vidare med Landstinget Sörmlands ärenden.

Ser fram mot en vecka full av aktiviteter och liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar