Kontakta Brukarföreningen



SEMESTER!

Hasse och jag tar semester mellan 19 Juli och 15 Augusti. Under den tiden är det osäkert om någon svarar på nedanstående nummer.

Ha en skön sommar!

0766 459 880

orebro@brukarforeningen.se

Vi hjälper dig med kontakter med soc, sjukvård och andra myndigheter.
Vi svarar på frågor till brukare och anhöriga, myndigheter och allmänheten.

* * * * *
Beroendecentrums Jourtelefon
Mån-Fre 8.00-16.00
019 602 05 30
* * * * *

15 februari 2009

La mañanita

Jag har ett par pass att ta igen på mitt jobb: tidningen är läst, kaffet drucket, barnen sover och huset är tyst inbäddat i snö, ser jag spår av människor som ägnar sin egen tid och andras energi åt politisk korrekta handlingar, såsom rättvisemärkt kaffe, allergiångest, regler, rutiner, och sånt som jag tillspetsat brukar kalla för miljöfascism. Tankar vandrar till vad som kan räknas som viktigt och Johny Depps oförglömliga porträtt av den psykotiske (?) älskaren i Don Juan de Marco surrar:


There are only four questions of value in life, Don Octavio. What is sacred? Of
what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for?
The answer to each is the same: only love.

Marlon Brando måste ha haft så jävla kul att göra den här filmen mot slutet av sin karriär.

Vad tycker jag själv är viktigt, så viktigt att allt annat blir oviktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar